Dit jaar werden we in de tuin verwend met een overvloed aan aardbeien. Bijna elke dag konden we er wel een handje van plukken en natuurlijk hebben we er volop van gesnoept. Maar toen er steeds meer rijpe aardbeien verschenen, leek het me een goed idee om er iets bijzonders mee te maken. Zo ontstond deze heerlijke aardbeientaart. Het resultaat was een frisse, zomerse taart die niet alleen prachtig oogde, maar ook heerlijk smaakte. Een perfecte manier om de oogst uit de tuin te verwerken. En geloof me: als ik hem kan maken, dan kan jij het ook!
Ingrediënten:
– 1 kilo aardbeien
– 18 blaadjes gelatine
– 300 gram yoghurt
– sap van een halve citroen
– naar smaak suiker
Was de aardbeien, verwijder de kroontjes en snijd ze in stukken. Schep de helft van de aardbeien in de tulbandvorm.
Meng 12 blaadjes gelatine met 1 liter water. Knijp uit en verwarm in een steelpannetje.
Schenk de helft over de aardbeien. Schep de rest van de aardbeien erop en schenk daar de rest van de gele overheen. Zet de tulband zo’n 4 uur in de koelkast.
Meng de overige gelatineblaadjes met 500 ml water. Knijp uit en verwarm in een steelpannetje. Roer er de citroensap en yoghurt doorheen. Schenk dit over de aardbeien en laat de taart in de tulband een hele nacht hard worden in de koelkast.
Liefs, Daphne



